מכשירי שמיעה הם אביזר רפואי יקר, למה הוא עולה ככה ואילו טכנולוגיות מדהימות אתם יכולים לקנות במחיר הזה, יצאנו לבדוק ולשמוע.

בעזרת טכנולוגיה הצליחו יצרני המכשירים למזער את המכשירים כך שלא רואים אותם.

כמה עולה מכשיר שמיעה טוב ביום?, התשובה נעוצה במה אתם רוצים וצריכים. מכשירי השמיעה של 2022 הם פלא טכנולוגי והיי-טק לכל דבר ועניין, מסינון רעשי סביבה ועד להוראות קוליות שניתן לתת למכשיר והאחרון יבצע את ההוראות על פי הרצונות שלכם.

בזכות הטכנולוגיה החדשה זמן ההסתגלות למכשירי שמיעה ירד משמעותית והיום ניתן להסתגל בקלות יתרה לדגמים רבים יותר של מכשירים, אבל אם כל הכבוד לטכנולוגיה עדיין מכשירי שמיעה ברמה גבוה מצריכים התאמה אישית וידע מקצועי ברמה גבוה.

מחירם של מכשירי שמיעה ברמה עילית, אלו אשר מצוידים בטכנולוגיה חדישה, ינועו בין 6,000-16,000 שקל למכשיר, בשוק הישראלי ישנם גם מכשירי שמיעה ברמה טכנולוגית פחותה ומחירם יהיה בהתאם לכך.

, הדיכאון ולסמוך על הסובבים אותם. כל מה שלקויי השמיעה צריכים לעשות זה לקרוא על השוק, ללכת, לבדוק ולמצוא את המכשיר המתאים והטוב ביותר עבורם שיגרום להם להרגיש בנוח להשתמש בו ללא בושה או תחושת חוסר ביטחון. בימים אילו, אין אדם שצריך להתאים עצמו למכשיר השמיעה אלא יש מכשיר שמיעה שמותאם אישית לאדם שמשתמש בו."

איזה טכנולוגיה אתם חייבים במכשירי השמיעה החדשים שלכם?
חיבור אלחוטי ותקשורת חכמה: למערכות אלחוטיות במכשירי שמיעה יתרונות ברורים: יכולת תקשורת בין שני מכשירי השמיעה משני צידי הראש; יכולת חיבור (התממשקות) למכשור אלקטרוני ואביזרי עזר.

לתקשורת בין שני מכשירי שמיעה (דו-צדדית) יש שני יתרונות בולטים: יכולת תפעול וסנכרון – כגון שינוי בווליום או בתכניות של המכשירים; ויכולת החלטה משותפת לגבי אופן ההגברה הנדרש בכל סיטואציה. למשל, כאשר צד אחד רועש ומהצד השני נשמע דיבור, מכשירי השמיעה יקבלו החלטה בדבר הנחתת הרעש בצד אחד (הרועש) ומיקוד בדיבור בצד השני כדי לקבל את תוצאת השמיע המיטבית בסיטואציה הנתונה.

יכולת החיבור למכשירים אלקטרוניים הינה יתרון עצום של הטכנולוגיות האלחוטיות: חיבור לטלפון סלולרי תוך שידור ישיר אל מכשירי השמיעה במקום הצמדה של הטלפון אל המכשירים; שמיעת הרצאה מרחוק כאילו המשתמש במכשירים יושב בשורה הראשונה; שמיעה של טלוויזיה מבלי להעלות את עוצמת הקול ומבלי להפריע לשאר הצופים ויושבי הבית. השידור האלחוטי גם מסייע להתגבר על היחלשות האות הקולי ככל שהמרחק גדל וגם על הרעש הסובב במרחב שבין האביזר למכשיר.

למה לעבוד קשה שהמכשירים יכולים לעשות הכל לבד?
מכשיר השמיעה האוטונומי הראשון בעולם בטכנולוגית XC PRO אשר משנה את שוק מכשירי השמיעה מקצה לקצה ושם אותו בחזית ההיי-טק העולמית. המכשיר מאפשר למשתמש לעבור בין סיטואציות וסביבות שונות מבלי לכוון באופן ידני את המכשיר לסביבה המשתנה. בהרצאה לדוגמה, הטכנולוגיה החדשה יודעת להתמקד בקול המרכזי שבחדר כמו המרצה, ולהשתיק את קולות הרקע מסביב. בנוסף, היא בעלת יכולת זיהוי של יותר מ-400 סיטואציות שונות ויכולה להתאים עצמה למשתמש לבדה.

הבינה המלאכותית שלומדת את האוזן: העולם צועד בצעדי ענק למקום בו הטכנולוגיה תלמד את אורח חיינו ותתאים את עצמה לצרכים שלנו, ולשם גם מכשירי השמיעה צועדים. בשנים האחרונות פותח מכשיר שמיעה אשר מסוגל ללמוד את ההתנהגות השמיעתית היומיומית של המשתמש ולהשתנות באופן אוטומטי ואוטונומי בהתאם לזמן, לסביבה ולשימוש המשתמש. סינון רעשי הסביבה: המכשיר יודע לנתר בזמן אמת את הסיבה ולהתאים את סינון הרעש למשתמש ולאפשר לו לקיים שיחה בכל זמן ובכל מקום כשהרעש הסביבתי פחות מפריע ובכך יכול לקויי השמיעה להבין שיחה פשוטה או אפילו שיח עם מספר משתתפים, יכולות שבעבר היוו מכשול עבורו. בעזרת היכולת הזו, המכשיר יודע לזהות רעשים שונים ביותר מ-6,600 סוגים לדוגמת רוח, רכב, צלצולים ועוד.
התאמת מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה מצריך ידע וניסיון רב, מומחי שמיעה טובים ומקצועיים הם אלו שהוכשרו על ידי יצרני מכשירי השמיעה עצמם ובעלי הידע הספציפי על הטכנולוגיות הנמצאות במכשירי השמיעה אותם הם מתאימים למשתמשים.

ד"ר גל , רשת מכוני השמיעה הוותיקה והמקצועית בישראל | קו המומחים 072-3927111 | מרפאות: זמנהוף 32 תל אביב | אגריפס 40 ירושלים | אחוזה 96 רעננה | השרון |2022

לבדיקת שמיעה/התייעצות:

מלא.י פרטיך ונחזור אליך בהקדם

עקבו אחרינו