תורי המתנה של 2-9 חודשים לבדיקת שמיעה בקהילה לעומת 72 שעות בפרטי "למה המצב הבלתי נסבל ממשיך ומדוע אתם חייבים לבצע בדיקת שמיעה אחת לשנה", יצאנו לבדוק ולשאול.

מסקנה : אם אתם צריכים בדיקת שמיעה בימים הקרובים תפנו ישירות למכון שמיעה פרטי.
בדיקת שמיעה

מבדיקה שערכנו עולה כי תורי ההמתנה לבדיקות שמיעה בקופות החולים יכולים להגיע עד שנה שלמה בעוד שאותם בדיקות שמיעה נעשות לכל דורש במכוני השמיעה הפרטיים אשר בהם זמן ההמתנה ינוע בין כמה שעות לכמה ימים לכל היותר.

אתם משלמים על בדיקת השמיעה, אז לפחות תקבלו שירות.

במדינת ישראל יותר מ-150,000 איש סובלים מבעיות שמיעה קשות אשר פוגעות בשגרת היום-יום שלהם ,1 מכל 3 מבוגרים מעל גיל 60 סובל מירידת שמיעה שפוגעת בתפקודו. מפתיע לראות שרק אחוז קטן מאוד מהישראלים בוחרים לרכוש מכשיר שמיעה ולטפל בבעיה וזאת בעקבות החשש מתגובת הסביבה לשימוש במכשיר. הבחירה שלא להשתמש במכשיר מגבירה את הדיכאון בקרב לקויי השמיעה. מספר האחוזים של לקויי השמיעה אשר סובלים מדיכאון לעיתים תכופות עומד על 22% לעומת האוכלוסייה הכלכלית שרק 6% ממנה סובלים, אחוז שעלה בשנה האחרונה לאור הפרצות נגיף הקורונה. ובנוסף לכך, 14% מאוכלוסיית לקויי השמיעה מדווחים כי חשים בדידות לעיתים קרובות יותר, לעומת 10% מהאוכלוסייה הכלכלית ו-63% מלקויי השמיעה העידו כי אינם סומכים על אנשים ואף צריך להיזהר מהם.

 

בדיקת שמיעה היא דבר יקר אבל מישהו דואג שלא לשלם: 

מבדיקה שערכנו עולה כי בכל שנה עולה מספר החודשים בתורי ההמתנה לבדיקת שמיעה פשוטה, זאת בשל מחסור בבודקים מומחים ומוסמכים וכן בחוסר תקצוב של קופות חולים שאינן משלמות כפי שהיו צריכות למכוני השמיעה אשר בודקים 80% מאזרחי ישראל, אין להאשים את מכוני השמיעה במצב, שכן עלות תחזוקה של מכון שמיעה ועלות העובד (בודק השמיעה) גבוהים מאוד בישראל ולכן עלות הבדיקה הינה גבוה. מהנתונים שהגיעו לידינו עולה כי מכוני השמיעה הפרטים אשר מספקים אפשרות לבדיקות שמיעה בטווח זמן הגיוני של כמה ימים יגבו ממכם בין 250-550 שקל בעוד שקופות החולים יגבו ממכם בין 36-55 שקל אבל בעבור סכום זה תאלצו להמתין לבדיקה מעד מסור חודשים ועד שנה שלמה.

עשיתם בדיקה שמיעה ומה עכשיו?
41% דחו את קניית מכשיר השמיעה בעקבות הבושה: 

ניתן לראות כי ההחלטה לשימוש במכשיר איננה באה בקלות ללקויי השמיעה, 53% מעידים כי משפחתם היא זו שדחפה אותם לבדוק על שימוש במכשירי השמיעה ו-41% הודו שהחלטתם נדחתה לאור תחושת הבושה שחווים מהסביבה וממחשבות מיושנות על המכשיר. "התפיסה שיש כלפיי מכשירי השמיעה מדאיגה מאוד" אומר יהונתן גל, יועץ לתחום השמיעה בעמותת "1 מ-10" "הנתונים שנחשפתי אליהם בבדיקה גורמים לי לחשוב למה התפיסה כלפיי מכשירי השמיעה היא כה מיושנת בעוד מכשירי השמיעה עשו קפיצה טכנולוגית כה גדולה. בסופו של יום, אפשר למצוא פתרונות פשוטים ומתוחכמים לבעיית השמיעה, פתרונות שימנעו מאנשים רבים לחוש את בעיות הבדידות, הדיכאון ולסמוך על הסובבים אותם. כל מה שלקויי השמיעה צריכים לעשות זה לקרוא על השוק, ללכת, לבדוק ולמצוא את המכשיר המתאים והטוב ביותר עבורם שיגרום להם להרגיש בנוח להשתמש בו ללא בושה או תחושת חוסר ביטחון. בימים אילו, אין אדם שצריך להתאים עצמו למכשיר השמיעה אלא יש מכשיר שמיעה שמותאם אישית לאדם שמשתמש בו."

המידע בכתבה מוגש לציבור בשיתוף פעולה עם עמותת "אחד מעשר".

 מכשיר שמיעה איכותי מותאם אישית יכול לשרת את בעליו 7 שנים לפחות בעוד שמכשירי שמיעה פשוטים מצריכים החלפה לחדשים כל 2-3 שנים בממוצע. ודבר אחרון בעניין זה, אם הזמן שלכם חשוב לכם לא פחות מאיכות החיים כדאי לכם להשקיע במכשירי השמיעה שלכם כי הם הופכים לחלק אינטגרלי ממכם ומאורח החיים שלכם.

מכשיר שמיעה צריך לעבוד בשבילך ולא אתה בשבילו, המכשיר האוטונומי בשנה האחרונה פותח ע"י יצרנית מכשירי השמיעה הגרמנית HANSATON, מכשיר השמיעה האוטונומי הראשון בעולם בטכנולוגית XC PRO אשר משנה את שוק מכשירי השמיעה מקצה לקצה ושם אותו בחזית ההיי-טק העולמית. המכשיר מאפשר למשתמש לעבור בין סיטואציות וסביבות שונות מבלי לכוון באופן ידני את המכשיר לסביבה המשתנה. בהרצאה לדוגמה, הטכנולוגיה החדשה יודעת להתמקד בקול המרכזי שבחדר כמו המרצה, ולהשתיק את קולות הרקע מסביב. בנוסף, היא בעלת יכולת זיהוי של יותר מ-400 סיטואציות שונות ויכולה להתאים עצמה למשתמש לבדה.
הבינה המלאכותית שלומדת את האוזן: העולם צועד בצעדי ענק למקום בו הטכנולוגיה תלמד את אורח חיינו ותתאים את עצמה לצרכים שלנו, ולשם גם מכשירי השמיעה צועדים. בשנים האחרונות פותח מכשיר שמיעה אשר מסוגל ללמוד את ההתנהגות השמיעתית היומיומית של המשתמש ולהשתנות באופן אוטומטי ואוטונומי בהתאם לזמן, לסביבה ולשימוש המשתמש. סינון רעשי הסביבה: המכשיר יודע לנתר בזמן אמת את הסיבה ולהתאים את סינון הרעש למשתמש ולאפשר לו לקיים שיחה בכל זמן ובכל מקום כשהרעש הסביבתי פחות מפריע ובכך יכול לקויי השמיעה להבין שיחה פשוטה או אפילו שיח עם מספר משתתפים, יכולות שבעבר היוו מכשול עבורו. בעזרת היכולת הזו, המכשיר יודע לזהות רעשים שונים ביותר מ-6,600 סוגים לדוגמת רוח, רכב, צלצולים ועוד.
התאמת מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה מצריך ידע וניסיון רב, מומחי שמיעה טובים ומקצועיים הם אלו שהוכשרו על ידי יצרני מכשירי השמיעה עצמם ובעלי הידע הספציפי על הטכנולוגיות הנמצאות במכשירי השמיעה אותם הם מתאימים למשתמשים.

ד"ר גל , רשת מכוני השמיעה הוותיקה והמקצועית בישראל | קו המומחים 072-3927111 | מרפאות: זמנהוף 32 תל אביב | אגריפס 40 ירושלים | אחוזה 96 רעננה | השרון |

לבדיקת שמיעה/התייעצות:

מלא.י פרטיך ונחזור אליך בהקדם

עקבו אחרינו